sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Heissan täältä Ruotsin puolelta!

Olisin halunnut kirjoittaa otsikon asianmukaisesti Ruotsiksi, mutta olen niin huono ruotsin kielessä, että parempi antaa vain olla ja kirjoittaa suosiolla suomen kielellä. Kirjoituskoneena minulla on siskon vanha läppäri, joten olen pahoillani jos kirjoitusvirheitä on paljon, koska kaikki kirjaimet eivät välttämättä ota ensimmäisellä painauksella...


Elikkäs 7. päivä lokakuuta tänne Aysen kanssa laskeuduttiin. Itsellä eka kerta lentokoneessakin ja sitä sai jo jännittää, mutta ei se ollutkaan niin kamalaa, kun aluksi luulin! 8. päivä alkoi työt ja tähän päivään asti onkin tuusattu jos jonkinlaista. Olen siis Ari-Pekka Pakkasen tallissa, joka sijaitsee Sisyfossin alueella Märstassa. Tallissa asustaa 17 hevosta, joita olen päässyt hoitelemaan. Kuvia en ole kerennyt ottaa kuin kännykällä jonkin verran, mutta pitää nyt viimeistään keskiviikkona, kun viimeisen kerran Solvallaan lähdetään, niin ottaa kamera mukaan ja muutenkin ottaa paikoista kuvia!

Olen viihtynyt täällä ihan sikahyvin ja harmittaa todella paljon, että harjoittelua ei ole enää jäljellä kuin viisi päivää ja jo ensi perjantaina kone lähtee takisin Suomeen.. Olen päässyt tekemään ja oppimaan todella paljon ja on huomannut kuinka erilaisia jotkin asiat ova verrattuna Suomeen.

Solvallasta
Olen päässyt reissaamaan raveissakin paljon, Solvallassa olen käynyt melkein joka keskiviikko ja joskus perjantainakin ja Rommessa kävin yksissä iltaraveissa kahden passini kanssa. Ensimmäisellä harjoitteluviikolla Solvallassa juoksi kolme hevosta: Canador, Linnea Sisu ja Air Gunner. Mukavaksi harjoittelun aluksi Air Gunner voitti lähtönsä!

Solvallasta tallialuetta

Rommen rataa
Solvallasta
 Kaikki tallin hevosetkin ovat kivoja ja kaikki joilla itse olen päässyt ajamaan ovat hyväajoisia. Ehdoton suosikkini ajohevosina ovat Enormous Hangover, eli Kossu ja BWT Engaged, eli Enkka. Passeina minulla on ollut hevoset: Marie Sisu, Ganador, Eastwind Cooper ja Prince Broline.

BWT Engaged

Kossu
Cooper
Ganador

 Voin kyllä suositella paikkaa ja haluan varmasti tulla takaisinkin! Vielä viikko nautitaan täällä, jonka jälkeen kotiin ja lauantaina olisi Ranen kanssa suunta Poriin satakunta-ajon finaaliin!! Henna lähtee mukaan ja tehdään mukava reissu. Jännitin jo karsintoja ihan hirveästi, kun Ruotsissa oltiin kahden passin kanssa Rommessa ja Rane juoksi Porissa. Jännitin sitten kunnolla kolmen hevosen puolesta :D Porin reissun jälkeen on vähän lomaa ja tarkoitus olisi kotona vähän rauhoittua viikon aikana, kun suunta on sitten seuraavana viikonloppuna Ranskaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti